Аналіз ринку вантажних шин у Китаї та Україні

У 2024 році китайська шинна промисловість досягла значних успіхів. За даними Національного бюро статистики Китаю, у листопаді 2024 року було вироблено 103,445 млн. гумових шин, що на 8,5% більше у порівнянні з попереднім роком. Сукупний обсяг виробництва за період із січня до листопада перевищив 1 млрд шин, що стало рекордним показником для галузі.
Проте чи всі компанії розширюють виробництво. Корпорація Bridgestone в рамках трирічного плану розвитку припинила виробництво та продаж шин для вантажівок та автобусів у Китаї, зупинивши в січні 2024 року завод у Шеньяні.
У той же час китайські виробники, такі як Joyall, оголосили про збільшення обсягів виробництва вантажних шин для задоволення зростаючого попиту на ринку.
Аналіз ринку вантажних шин у Китаї та Україні
Китай:
Китай є одним із провідних виробників шин у світі. У 2023 році загальний обсяг експорту шин із Китаю досяг 850 мільйонів одиниць, що на 8,5% більше у порівнянні з попереднім роком. Автомобільні шини становлять понад 60% цього обсягу, а вартість експорту сягнула 20 мільярдів доларів США.
Made-in-China.com
Проте 2024 року спостерігалося зниження завантаження виробничих потужностей у деяких китайських виробників вантажних шин. Це пов'язано із уповільненням інвестицій в інфраструктурні проекти, зниженням обсягів у гірничодобувній галузі та слабким попитом з боку вантажоперевізників.
Україна:
Український ринок шин значною мірою залежить від імпорту. За даними компанії Pro-Consulting, останніми роками основними негативними факторами, що впливають на ринок, були складності у глобальних ланцюжках поставок через пандемію COVID-19 та наслідки повномасштабного військового вторгнення Росії в Україну.
Попри це китайські вантажні шини займають значну частку на українському ринку. Близько 60% представлених в Україні вантажних шин вироблено у Китаї, що свідчить про високий попит на цю продукцію.
Таким чином, незважаючи на деякі внутрішні та зовнішні виклики, китайські виробники продовжують відігравати ключову роль на ринку вантажних шин, як у Китаї, так і в Україні.